Subject: FW: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 9 Apr 2024 14:03:44 +0300

Tere,

Palun registreerida

Parimate soovidega,

Herkki Rõõm

From: Maarja Maltsaar <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 9, 2024 1:58 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: RE: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Tere

Korrigeeritud lahendus asub:

https://www.dropbox.com/scl/fo/tvqgrwbxgkfj4oal5xvt4/h?rlkey=99hg9gmhmuoxd
a7lnjbyy0eyt
<https://www.dropbox.com/scl/fo/tvqgrwbxgkfj4oal5xvt4/h?rlkey=99hg9gmhmuox
da7lnjbyy0eyt&dl=0> &dl=0

Lugupidamisega

| Maarja Maltsaar

+372 5650 6601

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lelle 24-64 (15.korrus), Tallinn

 <https://tmodel.ee/>  <https://www.facebook.com/tmodel.ee>
<https://goo.gl/maps/LB473nepcXijv5FX8>

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 1, 2024 11:39 AM
To: Maarja Maltsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Tere,

Palume esitada korrigeeritud projekt tervikkujul meile uuesti
kooskõlastamiseks.

Märkuste nr 5 6 ja 7 osas nõustume Teie põhjendustega.

Kooskõlastamiseks esitaud projektis peavad kindlasti olema ka IKÕ joonised
(tehnovõrgud ja JJT eraldi). Lisan siia igaks juhuks IKÕ koostamise
näidisplaani.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Maarja Maltsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 1, 2024 11:34 AM
To: Peeter Uibo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Tere

Tänud tagasiside eest ja arvestame sellega, et trasside osas on nüüd
lahendus korras.

Herkki, teede osas ootan teilt tagasisidet veel märkustele 5, 6 ja 7. All
väljavõte kirjast, et ei peaks kogu kirjavahetusest seda otsima hakkama.
Kas vastused on aktsepteeritavad ning võime sellest lähtuvalt projekti
korrigeeritult uuesti esitada?

5.	Olemasoleva kiiruspiirangu 70 km/h lõigu muutmist tuleb
põhjendada.

MM: Kuna Pos 8 nähtavus ei anna teisiti välja, siis nihutasime
kiiruspiirangut 70 km/h nii palju, et nähtavus vastaks normidele.

6.	Riigitee poolsed nõlvad tuleks samuti vähemalt kookosmatiga
kindlustada.

MM: Selles osas ei tahaks nõustuda. Meil ei ole riigitee poolsed nõlvad
nii järsud, et need vajaksid kindlustamist ja põhjendamatult ei tahaks
ehituse maksumust suurendada.

7.	Nõlva sisselõikel tuleks nõlvsust suurendada näit 1:3 kui see
võimalik on. Selliselt on uhtumise oht väiksem.

MM: Lahendus on proovitud teha optimaalselt ja kaevetöid põhjendamatult
suurendada ei taha. Meil on tehtud standartne nõlva kalle ja see on nähtud
ette kindlustada, et vältuda uhtumist. Leiame, et nõlvuse suurendamine
antud kohas ei ole põhjendatud.

Lugupidamisega

| Maarja Maltsaar

+372 5650 6601

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lelle 24-64 (15.korrus), Tallinn

 <https://tmodel.ee/>  <https://www.facebook.com/tmodel.ee>
<https://goo.gl/maps/LB473nepcXijv5FX8>

From: Peeter Uibo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 1, 2024 9:56 AM
To: Maarja Maltsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Tere

Nüüd on pr aktsepteeritav.

Tänades Peeter Uibo

5159766

From: Maarja Maltsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 1, 2024 9:36 AM
To: Peeter Uibo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Tere

Korrigeerisime lahendust ning viisime toru sügavamale. Nüüd on hülss 1,8m
maapinnast.

Lugupidamisega

| Maarja Maltsaar

+372 5650 6601

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lelle 24-64 (15.korrus), Tallinn

 <https://tmodel.ee/>  <https://www.facebook.com/tmodel.ee>
<https://goo.gl/maps/LB473nepcXijv5FX8>

From: Peeter Uibo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 27, 2024 12:35 PM
To: Maarja Maltsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Vt palun märkust allpool: Sent: Monday, March 25, 2024 3:21 PM

Kui eksin, siis andke palun teada…

From: Maarja Maltsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 27, 2024 12:32 PM
To: Peeter Uibo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Tere

Kontrollisime VK osa projekteerijaga üle ning toru on 1,8m sügavusel. Kuna
toru on piisavalt sügaval, siis palun täpsustada kust tuleb nõue 1,8m
hülsi peale? Meie VK insener ei suutnud sellist nõuet leida ja varasemalt
on sobinud kui toru sügavus on tagatud.

Tervitades

| Maarja Maltsaar

+372 5650 6601

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lelle 24-64 (15.korrus), Tallinn

 <https://tmodel.ee/>  <https://www.facebook.com/tmodel.ee>
<https://goo.gl/maps/LB473nepcXijv5FX8>

From: Peeter Uibo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 25, 2024 4:53 PM
To: Maarja Maltsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Tänan, siis jääbki see 1 märkus

From: Maarja Maltsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 25, 2024 3:46 PM
To: Peeter Uibo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Tere

VKV-6-10.

Tervitades

| Maarja Maltsaar

+372 5650 6601

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lelle 24-64 (15.korrus), Tallinn

 <https://tmodel.ee/>  <https://www.facebook.com/tmodel.ee>
<https://goo.gl/maps/LB473nepcXijv5FX8>

From: Peeter Uibo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 25, 2024 3:31 PM
To: Maarja Maltsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Joonise nr palun, kui tüli ei tee…

From: Maarja Maltsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, March 25, 2024 3:26 PM
To: Peeter Uibo < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Tere

Profiilid on VK joonises ja see on nüüd manuses.

Lugupidamisega

| Maarja Maltsaar

+372 5650 6601

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lelle 24-64 (15.korrus), Tallinn

 <https://tmodel.ee/>  <https://www.facebook.com/tmodel.ee>
<https://goo.gl/maps/LB473nepcXijv5FX8>

From: Peeter Uibo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 25, 2024 3:21 PM
To: Maarja Maltsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Vb ma ei oska otsida, aga ma ei leia KS-4 - KS-5 pikiprofiili.

siin tuleb KÜ piiril tagada sügavus min 1,8m kaitsetoru peale

From: Maarja Maltsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, March 25, 2024 9:26 AM
To: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Peeter Uibo <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Tere

Saadan tutvumiseks VK trassides täiendused vastavalt Peeter Uiboga
koosolekul kokkulepitule. Palun vaadake üle kas selliselt on sobiv.

Lisaks arutasime tellijaga märkused üle ning allolevas tekstist on meie
vastused/küsimused/seisukohad MM:.

Palun andke teada kas kanali trassimuudatus on sobiv ning kas teised
põhjendused on samuti aktsepteeritavad?

Lugupidamisega

| Maarja Maltsaar

+372 5650 6601

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lelle 24-64 (15.korrus), Tallinn

 <https://tmodel.ee/>  <https://www.facebook.com/tmodel.ee>
<https://goo.gl/maps/LB473nepcXijv5FX8>

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 7, 2024 1:11 PM
To: Maarja Maltsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Savimäe arenduse teede ja tehnovõrkude projekt

Tere,

T-Model OÜ on esitanud kooskõlastamiseks töö nr 22005 „Savimäe arenduse
teede ja tehnovõrkude projekt“

Projekti osas on järgmised küsimused ja märkused tehnovõrkude:

1.	Tehnovõrkude lahendustes on momendil mitmeid küsimusi ja märkuseid
mille osas tuleb teha tehnovõrkude projekteerijal töökoosolek meie
tehnovõrkude peaspetsilistiga.

Palun leppida töökoosoleku toimumise aeg kokku Peeter Uiboga
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

MM: tegime koosoleku ja arutasime üle murekohta. Korrigeerisime lahendst
ja plaan on manuses ülevaatamiseks.

2.	p 3.6 Liikluskorraldus- ja ohutusvahendid tuleb muuta sõnastust -
riigiteel tuleb kasutada II- suurusgrupi liiklusmärke ja kasutama peab RA2
valgustpeegeldava märgikilega liiklusmärke.

Liiklusmärgid peavad olema valmistatud alumiiniumalustel.

Planeeringu sisesed liiklusmärgi suurusgrupiks soovitan kasutada I-
suurusgruppi.

Kergliiklustee liiklusmärgid võiksid olla 0-suurus. Seletuskirja p 3.6
eelviimases lõigus on kirjeldatud märgiposti tähistamise vajadust - siin
tuleb viidata liiklusmärgile 687 Märgipostitähis –

mida vajadusel tuleb märgipostile kleepida.

MM: Arvestame ja viime täienudsed sisse.

3.	Joonisel pk 5+13 kergliiklustee ühenduskoht riigiteega vajalik
teha risti ehk 90 kraadise nurga all.

MM: Arvestatud.

4.	Kergliiklustee vajalik tähistada liiklusmärkidega nr 435 ja nr
445. või kui tegemist üksnes kõnniteega, siis liiklusmärkidega nr 432 ja
nr 442.

MM: Arvestame ja täiendame.

5.	Olemasoleva kiiruspiirangu 70 km/h lõigu muutmist tuleb
põhjendada.

MM: Kuna Pos 8 nähtavus ei anna teisiti välja, siis nihutasime
kiiruspiirangut 70 km/h nii palju, et nähtavus vastaks normidele.

6.	Riigitee poolsed nõlvad tuleks samuti vähemalt kookosmatiga
kindlustada.

MM: Selles osas ei tahaks nõustuda. Meil ei ole riigitee poolsed nõlvad
nii järsud, et need vajaksid kindlustamist ja põhjendamatult ei tahaks
ehituse maksumust suurendada.

7.	Nõlva sisselõikel tuleks nõlvsust suurendada näit 1:3 kui see
võimalik on. Selliselt on uhtumise oht väiksem.

MM: Lahendus on proovitud teha optimaalselt ja kaevetöid põhjendamatult
suurendada ei taha. Meil on tehtud standartne nõlva kalle ja see on nähtud
ette kindlustada, et vältuda uhtumist. Leiame, et nõlvuse suurendamine
antud kohas ei ole põhjendatud.

8.	Valgustid peaksid omama 5 aastast garantiid.

MM: Arvestame ja täiendame selles osas lahendust.

9.	IKÕ plaanid tuleb esitada riigitee teemaale projekteeritud
kergliiklustee osadele (ületuskohad) ning tehnovõrkudele (kummalegi tuleb
IKÕ alad näidata eraldi)

MM: Arvestame ja lisame IKÕ plaanid.

IKÕ jooniste koostamine ja esitamine peab arvestama TRAM-i nõudeid ( Juhis
isikliku kasutusõiguse seadmiseks jalgratta- ja jalgtee ehituse
projektides,
<https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#kergliiklusteed>
https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#kergliiklusteed)

Korrigeeritud ning täiendatud projekt palume esitada kooskõlastamiseks
e-posti aadressile  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet